Właściciele nowych modeli Nissana mają powód do zadowolenia – firma Eurotax, ekspert w zakresie monitorowania rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie, przewiduje wysokie wartości rezydualne dla nowych Nissanów Micra oraz Qashqai.

 

W porównaniu do poprzednich generacji tych popularnych modeli, ich osiągane na rynku wtórnym ceny będą znacząco wyższe. Pozwoli to uplasować się firmie Nissan w absolutnej czołówce marek, których samochody najmniej tracą na wartości. A to właśnie utrata wartości jest największym kosztem w użytkowaniu samochodu.

To, za ile będziemy mogli odsprzedać nasze auto, jest w zasadzie tak samo ważne jak jego cena w momencie zakupu. Zarówno Micra, jak i Qashqai, zostały pod tym względem sklasyfikowane w ścisłej czołówce w swoich segmentach, wyprzedzając większość konkurentów” – skomentował Jacek Giec, odpowiedzialny w Nissan Sales CEE za program samochodów używanych.

Eurotax argumentuje tak dobre przewidywania dla nowych modeli Nissana przede wszystkim wprowadzeniem znaczących, udanych zmian w zakresie zarówno stylistyki nadwozia, jak i wnętrza obu samochodów.

Nowy Nissan Micra w stosunku do poprzednika jest wręcz rewolucyjny, dzięki odważnej stylistyce, nowoczesnemu, wykończonemu materiałami wysokiej jakości wnętrzu, licznym innowacyjnym technologiom oraz wyjątkowym parametrom jezdnym.

Z kolei nowy Qashqai przeszedł gruntowną modernizację, w ramach której unowocześniono stylistykę nadwozia, a wnętrze zostało wykończone materiałami wyższej jakości i z jeszcze większą starannością. Nie bez znaczenia są także nowe, innowacyjne technologie, w które został wyposażony nowy model.

Pakiety wyposażenia w poszczególnych wersjach plasują oba wymienione modele Nissana znacząco powyżej średniej dla ich segmentów, co uatrakcyjnia je w oczach klientów, a dodatkowo przekłada się na wyższą prognozowaną przez Eurotax wartość przy odkupie. Przykładowo dla modelu Micra w wersji Acenta 0.9 IG-T 90 KM wynosi ona 62,80% (przy średniej dla koszyka konkurentów 57,42%), a dla Nissana Qashqai Acenta 1.2 DIG-T 115 KM – 63,40%, przy średniej dla koszyka konkurentów wynoszącej 60,36%.